Sunday, January 4, 2015

Ke Mahnaz & Temerloh Catering

Hari Ahad, 4 Februari 2015.

Alhamdulillah, kami telah berjaya mengatasi rasa malas pagi tadi dan pergi for our morning walk di Tasik Shah Alam.

Lepas tu, kami pun pergi breakfast di Belanga Seksyen 7.

Lepas tu, balik ke rumah, kemas rumah sikit, mandi lama sikit, rehat sikit, berbincang dan berkelahi sikit dan akhirnya keluar balik untuk ke Mahnaz, satu kedai/kilang yang menjual barang-barang dari negeri Arab. 

Kakak saya memang ada menceritakan fasal tempat ini kepada saya sebelum ini, tapi saya tak sempat nak pergi pun, sehinggalah hari ini. Kami tidak pasti dengan lokasinya, jadi kami guna GPS ajalah. Senang aja pun, tak sampai 30 minit dah sampai. Tidak ada traffic jam, dan parking pun senang.

Saya ada gambar luar kedainya...


Tapi gambar di dalam kedai, saya tidak sempat nak amik. Rambang juga mata bila sampai tempat ni, Kami beli kurma, kacang, minyak zaitun dan beberapa barang lagi. Sempat amik gambar sewaktu barang-barang masih di dalam trolly..


Hmmm...banyak juga kita orang spent. Kami pergi ni sebab kononnnya kami nak makan makanan lebih sihat kan, so, untuk titbits tu, saya plan nak makan kurma, buah tin, kismis etcs. Insyaa allah.

Lepas tu, kita orang decided to go for lunch. Tokbomo akhirnya telah mencadangkan tempat ini :


Yup...Temerloh Catering. I was excited at first, tapi lepas tu macam dissapointed pulak. Bukan apa, I mengharapkan yang ada banyak ikan air tawar bakar/goreng. Tapi tak de pun. Annndd....I was hoping that I could have ikan patin masak tempoyak, tapi Tokbomo dah amik yang ini :


Ikan Kerai namanya , ini pun ikan sungai juga. Sedap, bukan la tak sedap. Yang paling saya suka adalah sambal belacannya yang super pedas, yeah, sesuai lah dengan saya. orang Mandailing memang kuat makan pedas.

Lepas makan, kita orang balik rumah untuk solat, dan keluar balik lepas tu, pergi Plaza Masallam pulak untuk cari compact powder saya yang tak sempat saya beli semalam.

Lepas tu, kami balik, solat dan sekarang, kami tengah tengok Gegar Vaganza....

Dan esok...keghoje lah semula. 

Have a productive week ahead you olls

No comments:

Post a Comment