Friday, January 16, 2015

Tengahari Jumaat, 16 Januari 2015

Assalamualaikum.
 
Hari ini hari Jumaat dan oleh kerana itu, waktunya adalah panjang.
 
Saya teringin nak makan sesuatu yang masam dan pedas dan teringat dengan laksa Penang yang dijual di La Cucur. Oleh kerana rasa bersemangat, saya pun keluar daripada ofis tepat jam 12.15 tengahari.
 
Saya jalannn terus ke La Cucur dan order dan terus dapat, alhamdulillah. No waiting time. Lepas tu, saya pergi gerai buah dan beli buah. Sebab awal lagi kut, terus juga beli dan tidak perlu menunggu. Lepas tu saya intai Guardian dan saya dapati masih kosong. Saya masuk Guardian dan beli barang sikit yang hubby tak sempat nak beli.
 
Lepas tu, saya balik ke ofis. Tiba di ofis, saya tengok jam, baru pukul 12.45 tengahari. Huh, kagum saya dengan kepantasan yang telah saya lakukan...heee. In fact, waktu saya berjalan balik ke ofis tu, ramai aja kawan lain yang baru nak keluar dan bertanya kepada saya, "Bib dah balik? "...hiksss
 
Sampai bilik, saya makan dan baca balik pos pos lama saya di blog ini. Saya adalah peminat utama blog saya ni. (syndrom SS). Saya tak tahu lah kenapa, tetapi saya senyum aja baca kisah-kisah dulu. Bagus juga ada blog ni, mendokumenkan apa yang terjadi kan?
 
Dannn, saya dapati performance saya adalah sedikit menurun di mana jumlah pos memang mengurang. Kalau dulu saya menulis hampir setiap hari, tetapi sekarang, hanya purata satu kali seminggu. Saya nak rajin balik rasanya selepas ini sebab saya rasa suka aja bila membaca pos pos lama ini. Yang penting, saya gembira...kan Tokbomo?
 
Yang menariknya, saya terbaca pos macam mana saya ada cuba untuk panggil Tokbomo dengan panggilan "abang" sejak tahun 2011 lagi...dannn, masih gagal. Tak pe, teruskan usaha, usaha tangga kejayaan.
 
Dan hari ini adalah hari Jumaat. Dannn, ada kenduri di Putrajaya. Kalu sempat, kami mungkin pergi...tapi kena cepat sebab nak tengok Maharaja Lawak pulak lepas tu.
 
Okay lah readers. Selamat berhari minggu. Jumpa lagi di lain post.

No comments:

Post a Comment