Saturday, January 3, 2015

Baru lah Putih

Saya kehilangan compact powder saya baru-baru ni. Sekarang ni, saya tengah berfikir nak beli baru lah. Di Plaza Massalam, ada satu kiosk yang menjual product Rona Sutra yang modelnya Vanida Imran. Saya tidak lah tahu sangat fasal product ni, tapi modelnya cukup menarik bagi saya untuk find out more.

Hari ni, hari Sabtu. Kami mahu keluar makan pada petangnya, tetapi hujan turun sangat lebat dan kilat pun memancar-mancar, jadi, kami tunggu hujan reda sikit dan hanya keluar dalam jam 6.00 petang macam tu.

Kami pergi ke Plaza Massalam lah dan hubby mencadangkan kami makan di Nyonya Kitchen. Sebab belum pernah makan di situ, kami spent some time to look into the menu and finally decided with one of the set offered. Saya pilih set tersebut sebab saya nak cuba makan kari masak nyonya dia. Sooo...kami se tengok menu dalam set yang kami order tadi :


Mula-mula, dia bagi ni, macam appetizer. Sedap, tapi saya lebih suka sos yang di hidangkan di chicken rice shop

Ada sayur ni...


ada sotong goreng tepung

ada kari ikan style nyonya

dan ada tokbomo...he he he

Set yang kami pilih ini adalah untuk 2 orang makan, tapi sebenarnya, 4 orang makan pun cukup. Saya, bila nampak kuantiti makanan tu banyak macam tu, terus kurangkan jumlah nasi saya...itu pun tak terabis.

Tentang rasa, hmmm...kari tu tak sesuai dengan saya la. Tapi sotong goreng tepung tu dan sayur pun okay...Pie Tee tu pun okay

Ada buah buahan juga dalam set yang kami pilih tu...yang ni memang sedap.

Lepas makan, saya pun pergi lah ke kiosk Rona Sutra tu. Dia pakaikan saya product tu, tapi sebab Maghrib pun dah masuk dan saya malas nak buat keputusan tergesa-gesa, saya balik dulu.

Tok Bomo tengok saya pakai, dia kata okay aja. Tapi kalau nak beli, kena beli 3 item sekali...kena beli concealer, lepas tu bedak tu la dannn berus juga. Berusnya aja berharga RM38.

Dalam saya berbual dengan adik yang melayan tu, entah macam mana ada lah tercakap fasal nak putih putih ni. Saya pun jokingly cakap "kalau nak putih, pakailah Qu Puteh, barulah putih"

Yang kelakarnya, adik tu jawab macam ni " Betul kak, ada customer kita orang yang ambil Qu Puteh tu dan kulitnya cantik sangat. Kita orang pun sekarang ni tengah tunggu barangan yang kita order tu sampai".

Huh...hebat penangan Qu Puteh ni rupanya. You all bila lagi nak try? Baru lah putih...(sambil cucuk cucuk jari kat muka).

Have a nice day you alls.


No comments:

Post a Comment