Tuesday, June 3, 2014

Imran's Third Operation

Imran's third operation was carried out last Monday, 2 June 2014

Yang atas tu gambar semalam, after the operation

I received this message from Imran's mother this morning : Dr ckp operation semalam went well... dia suruh jumpa pakar ukur juling mata nti tuk another operation ... nak bg mata kiri imran straight dan better tuk vision dia.. most probably imran kene pakai spek tuk rabun dia.. mgkn plihatan dia tak sempurna mcm org lain disebabkn kecederaan truk pada mata kanan n byk parut kt blkg mata...tp ni efforts nak improve kan vision dia.

Petang tadi, at 5.30 pm sharp, I sneaked out and went to visit Imran...

He is doing well and lasak...

tapi tak nak dengan orang, jenuh memujuknya...tengok tu, air matanya mengalir kat pipi..

He he he...Imran gigit saya...dia hisap muka saya

Baru nampak muka...

Semoga dengan izin Allah, pemandangan mata Imran akan pulih...doakan please.



3 comments:

  1. Diriwayatkan dari kitab Tirmizi dan Ibn Majah daripada Usman bin Haniff R.A bahawa seorang laki-laki yang penglihatannya sudah lagi tidak terang dan (hampir buta) telah datang kehadapan Nabi SAW dan berkata:

    "Doakan aku kepada Allah agar Allah memberikan kesembuhan kepada mata aku ini"

    Berkata Nabi SAW:

    "Jika engkau mahu, aku akan doakan dan jika engkau mahu bersabar, itu lebih baik lagi"

    Orang itu lalu berkata:

    "Doakanlah aku"

    Maka Nabi SAW menyuruh dia untuk mengambil air wuduk dengan sebaik-baik wuduk dan berdoa dengan doa ini. "ALLAHUMMA INNII AS-ALUKA WA ATAWAJJAHA ILAIKA BINABIYYIKA MUHAMMADIN NABIYYIIN RAHMATI SALLALAAHU 'ALAIHI WASSALLAM. YA MUHAMMADU, INNI TAWAJJAHTU BIKA ILAA RABBI FII HAA JAATII HADZIHII LIITUQDIYA LII, ALLAHUMMA SYAFFI'HU FIYYA.

    Maksudnya:

    "Ya Allah, aku bermohon dan menghadap kepada-Mu bersama Nabi-Mu, Muhammad, nabi yang terbanyak mendapat rahmat daripada engkau. Ya Nabi Muhammad, sesungguhnya aku menghadap bersamamu kepada Tuhan ku kerana kepentingan ku ini, harapan semuga dikabulkanNya untuk ku, Ya Allah sembuhkanlah aku"

    ReplyDelete
  2. aamiin...nanti cikbib forward kat kak pijah..

    ReplyDelete
  3. semogga allah perkenalkan doa kita semua...ina sentiasa doakan untuk imran.insyaallah imran akan pulih

    ReplyDelete