Wednesday, March 12, 2014

Today, 12 Mac 2014

Saya di ofis tadi punya la ke sini ke sana.

Paginya, ada meeting. Lepas meeting, saya dah ingat nak berehat dah dalam bilik, tiba-tiba boss datang.

Dia tanya " mu dah makan ke Bibah?"...

Saya pun jawab la ".....tak makan kut"

Lepas tu, dia tanya lagi, "mu buat apa dalam bilik tu terkelip-kelip sorang-sorang?"

Isk boss ni...tak jawab pun, tapi dia tanya lagi "jam lunch, saya nak jumpa F ni".

Sebab nak jumpa F dari satu bank ni, yang juga kawan saya, saya pun setuju lah. Boss juga suruh saya print dan bawa some info...

Okayyy...makanlah kat Kelantan Delights.

Kami balik lambat sikit, sampai ofis dalam pukul 2.05 tengahari kut. Sampai ajee kat ofis, clerk sudah tanya, sapa yang akan pergi meeting X ni?

Saya pun cengang cengang...rupanya boss tahu, tapi tak bagi tahu saya...tapi lepas tu dia suruh saya pergi juga...

Meeting tu kat S M E C O R P yang terletak jauh sikit ye...adehhh, tapi nasib baik saya tak boleh solat, jadi saya pergi toilet sat, gosok gigi cepat-cepat, basuh muka sikit...sebab dah ngantuk nih.

Lepas tu, the worst part...having to follow boss's walking phase...mak oiii, dengan kain sempit nye, dengan heels nya (walaupun hanya seinci aja)....saya kan "slim"...terlompat-lompat saya sambil berjalan sambil berlari

Tapi I managed lah...walaupun breathless...

Nasib baik aja saya tak lena dalam meeting tu...

Lepas meeting, boss tiba-tiba hilang. Biarlah dia...saya balik sorang, boleh la berjalan dengan tenang sikit.

Sampai di ofis...banyakkkkkkkk kijo.

Balik rumah kat Shah Alam, alhamdulillah air dah ada...legaaaaa

Bila balik, saya tengok hubby dah buat sedikit preparation...yup...ada storage air kali ni...mari tengok gambar


bijak tok bomo saya kan? Kagum saya dengan idea meletakkan air dalam balang tuh...boleh la buat basuh tangan ke, basuh cawan ke. Kami siap isi teko sekali...hi hi hi



di bilik air...baldi yang bulat warna merah (pink gelap tu), baru beli tadi. Yang hijau tu, dah berumur 8 tahun lebih tuh....yang bujur tu, baldi mop...heeeeee.

Kita orang tak beli baldi besar yang bertutup tuh...semoga keadaan akan bertambah baik, hujan akan turun, paras air di empangan akan kembali normal  dan tiada lagi catuan, insyaa allah. Aaamiin

Malam ni, kami boleh mandi lebih sikit, catuan setengah baldi seorang, tidak relevant malam ini. Tapi kami masih berjimat, kesian kan bila teringat ramai orang lain yang tidak mendapat bekalan air

-------------------------------------------------------------------------------------------

Saya nak tunjuk satu benda ni....



Haaa....lukisan ni di gantung di tepi salah satu dewan di PWTC, tempat kami mengadakan seminar semalam



The interesting thing about the photo is on the painter...yup...sape ni? se teka.......haaaaaa

Okaylah...itu aja dulu

No comments:

Post a Comment