Sunday, September 30, 2012

Saya yang emosi

Duluu, kalau saya bergaduh dengan kakak saya, kami bertumbuk/gusti...jangan tak percaya, sampai koyak koyak tilam kekabu kami, sebab saya kecik lagi, kakak sayalah yang terpaksa menjahit semula tilam yang koyak tu.

Kami juga ada bergaduh mulut..yang ni selalunya dengan abang saya yang sorang tuh...haaaa, memang asyik bergaduh mulut....abang saya yang sorang tu ada taik lalat kat tepi mulut dia, saya panggil taik lalat bisa...ha ha ha..saya cukup sakit hati dengan dia ni dulu, mulut bisa betul

Adik beradik kan, kami memang selalu bergaduh...kalau bersama tu, hari hari bergaduh...infact sekarang pun kami selalu juga bertengkar. Saya pernah juga rasa yang keluarga saya ni teruknya, asyik nak bergaduh aja...haaaaaa....tapi mana saya tahu keluarga orang lain macam mana kan?

Bila dah besar sikit, asyik selalu tak sependapat la plak...hmmm, macam macam, pernah satu masa tu, sorang abang ipar ni tak sama parti politik la plak dengan abang yang sorang ni...asyik berbincang aja kononnya, tapi saya dengar macam bertengkar memanjang aja...haih..tension betul saya sebenarnya, tak boleh ke bila sokong mana mana parti politik pun, tak yah la emosi sangat kan..tak larat tul..tapi sekarang dah tak de lagi, semua kat rumah tu dah macam sependapat dah tentang politik.

Abang saya yang sorang lagi tu pulak, cepat panas...especially fasal makan, ha ha...ingat balik geli hati, fasal makan, kalau pergi kedai, baiklah jangan pergi dengan yang ni, takut ada silap sikit, dia sudah panas, kita pun hilang mood pulak nak makan, malu dengan orang pun ada...heeee...unless kalau ada kesabaran yang tinggi...tapi sekarang ni..haa, dah lama tak makan dengan dia dah, dah berumur ni, mungkin berubah sikit kut, mellow orang kata

Sekarang pulak..haaaa...kalau nak tengok masalah, memang lah masih ada, tapi sampai bila pun tak kan habis kan, namapun manusia.

Tapi sebenarnya keluarga saya okay juga....kami tak sependapatpun selalunya pasallll...semua benda, ha ha ha...hmmm, yang ni rasa macam ni, yang lain pulak rasa macam tu...banyak...macam tu, macam ni...yang ni rasa kena disiplin semua, yang ni pulak rasa, relax laaaa, buat apa stress stress....haaaaa...

Tapi alhamdulillah, kami belum lagi sampai tahap memutuskan tali silaturrahim...belum lah sampai declare perang, aku tak nak jumpa kamu lagi, atau putus saudara...atau sampai aku tak nak balik kg dah...semoga tuhan jauhkan.

Infact, saya perasan, abang saya yang garang tu pun, akan lebih rasional dan akan berhenti marah bila adik adik perempuan nya pula start emosi..haaa, takut dia, ha ha ha...bukan takut, tapi dia nak mengelakkan bergaduh adik beradik lah

Lagi satu, sebab abang abang saya jarang masuk facebook, belum la lagi terjadi di mana di 'unfriend' kan mana mana adik beradik dia kan...among adik beradik kami laaa..

Hmmm, semoga dengan umur yang bertambah ni, kami semua akan jadi lebih dewasa, lebih menerima pendapat orang lain juga dapat improve kami punya communication skill, lebih lebih lagi saya...semoga saya pandai untuk lebih berseni dalam berkomunikasi, semoga saya hanya bercakap sesuatu yang baik, sesuatu yang menggembirakan...I wish I could change...really



1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    ReplyDelete