Saturday, September 22, 2012

Langkawi 2012-Day 2 Sambung

Hmmm, sebab banyak sangat gambar, Langkawi 2012-Day 2 perlu di buat bersiri...

Yup, kami ke telaga tujuh....saya selalu tengok tempat ni dari cable car dan saya sudah ada perception yang tempat ini amatlah jauh dan tinggi. With that thought, I was a little reluctant to start climbing...but hubby was determined...sooo, gue follow
tengok gambar kat atas tuh, macam tak larat sungguh kan? itu baru tak sampai halfway tau.....
huwaaaa, demi untuk bergambar, saya pun menceriakan sedikit diri saya 
haaaa, nampak kerusi, duduk la sat...tengok pak arab kat belakang tu....ada sedikit cerita mengenai mereka nanti

halfway, kami telah didivertkan ke air terjun ni....yup, kalau naik cable car pun boleh nampak

Shuk pergi memanjat

shuk bertapa

haaaa, gambar ni telah ditangkap oleh tok arab tu...tau tak kenapa? sebab earlier, saya telah offer diri saya untuk tangkap kan gambar depa satu family, atas dasar membalas budi kut, tok arab itu telah mengoffer untuk tangkap gambar kami pulak...okay lah tu kan.

Saya mengoffer diri sebab saya ingat lagi waktu di Bali, semua orang Bali, sekiranya nampak kita tangkap gambar akan cuba mengoffer diri mereka untuk menangkap gambar kita supaya tiada orang yang akan tiada dalam gambar nanti...so nice of them. I really appreciate what they did and tried to do the same here...bila ada peluang lah...silap silap jadi lain pulak kan

keluar dari tempat air terjun, hubby decided to continue with the climbing, since we are already halfway up...I naik laaaaa...macam mana la nak naik gunung kinabalu camni kan

naik lagiiiiii

akhirnya sampaiiiiii, alhamdulillah

letak camera atas batu untuk tangkap gambar kami

Lepas tu berehat sat, dan turun. Next time, sape sape nak g, bawak la baju lebih kut teringin nak mandi...air kat sini...walllaaaaaa

tengok tuuuu, jernih tahap gaban...waktu kami pergi ni pun, orang tak ramai

waktu turun balik, baru lah ada semangat nak bergambar, waktu naik tadi, saya memang tak larat. Yang ni dalam halfway, so, distance sebenar adalah dalam jarah 500 meter kut, boleh la, tak la jauh sangat

waktu turun, baru boleh senyum sikit...

suruh syuk bergambar dengan pokok besar tu

sampai kat bawah, kami order air kelapa....sedapnya minummmmmm....sebab memang dahaga tahap gaban

Lepas tu, kami pergi makan, dan pergi pekan Kuah semula. Hubby nak hadiahkan saya perfume...saya nak perfume yang tak pernah saya guna, tapi kalau nak beli, kena lah sabar kan...tapi hubby dah pening dengan bau dan tak sabar, dia belikan aja saya perfume yang sama dengan perfume hantaran waktu kami kahwin dulu...ek eleh...

Lepas tu kami tersesat ke Andaman Suri pulak...ha ha ha...cuaca panas betul hari ni...kat Andaman, kami tak beli apa pun kecuali coklat. Kami jumpa coklat Beryl's yang twin pesan tu...lepas tu, kami pergi beli losen gamat untuk mak saya dan balik ke bilik, untuk solat.

Lepas tu, dua dua pun lena...ponattttt....bila Maghrib, kami bangun, solat, mandi dan keluar lepak kat Cenang. We had dinner there, lepas tu balik, lepak kat balcony dan tidur....best nya tidur kalau diri penat kan.

No comments:

Post a Comment