Friday, September 14, 2012

Masak kari

Hari ni hari Jumaat, semoga semuanya akan berjalan dengan baik hari ni, semoga semua kerja dapat diselesaikan supaya saya boleh pergi bercuti ke Langkawi dengan tenteram, insya allah.

Semalam saya telah masak gulai kari...saya penat sebenarnya, tapi mengenangkan banyak bahan yang boleh di masak di dalam fridge tu, dan sekiranya tak masak, nanti rosak pulak bahan bahan tu, so, saya pun masaklah...

Saya baru belajar masak kari dengan officer saya SR sebenarnya...basic masak kari ni saya tahu, tapi nak jadikan dia sedap tahap sedappp tu...haaa, itu susah. Especially sebab hubby memang biasa masak kari yang super duper sedap kan, ye lah orang utara.

Saya pelik la, awat saya punya kari bau dia tak sesedap bau kari yang dijual oleh kakak nasi kukus kat food court KL Sentral tu ha...ada sape sape boleh tolong di sini?

Anyway, menu semalam adalah gulai kari ikan kembong, ikan kembong goreng, sambal belacan dan timun.

Suami bagi markah timun tu A++...ha ha ha...

Hmmm, saya tanya hubby, ada improvement tak kari saya, dia kata ada sikit aja improvement, dan dia kata lagi, sedap, bukan tak sedap, tapi ada kari lain yang lebih. Tapi sambal belacan saya dapat A-, saya tahu, yang ini dia compare dengan sambal belacan abang saya di Sungai Buaya...tapi A- pun okay lah jugak kan..

Walau bagaimanapun, saya tengok, hubby ambil nasi menimbun gakkk...nampak macam berselera aja...he he..

No comments:

Post a Comment