Thursday, August 9, 2012

Sudah Mali

Ada seorang kawan saya yang baru melangsungkan perkahwinan baru ni. Kawan saya tu sudah berumur hampir 50 tahun..so, saya pun mengajukan soalan "macam mana puasa tahun ni dengan title sebagai isteri?'

Jawapan? ..he he 'dia kata, ada best, ada yangggg, tak la best sangat. Ye lah, waktu bujang boleh mengelat, sahur kalau malas, minum air aja...tapi bila dah kahwin, kena lah masak sikit atau panaskan, lagi satu yang leceh, haaaa, waktu period pun kena bangun juga...kalu bujang kalu, haaa, usah harap nak bangun'.

Heee..saya pun ada juga rasa yang macam tu sebenarnya, tapi bila saya cakap benda camni dekat suami, dia sikit pun tak de rasa bersalah sebab saya perlu bangun sebab nak make sure dia bersahur..he he..se dia cakap camni " tak pe lah cikbib, I can take care of my sahur time, cikbib boleh tidur"...tak ke heaven?

Instead dia jawab cam ni " tak pe cikbib, melayan orang makan sahur ni ganjarannya sama macam orang yang berpuasa"...ye ke? atau dia saja nak bagi saya senang hati...

Tapi saya rasa suami saya okay juga, dia sangat simple dan cuba memudahkan saya dalam banyak hal. Sebagai contoh, semalam, kami tidak makan nasi waktu berbuka, dan saya pula, lupa untuk memasak nasi sebelum tidur. Bangun pagi, saya pun tergesa-gesa lah, ye lah, nak masak nasi pulak kan. Walau bagaimanapun, bila saya masuk dapur, tengok tengok hubby dah masakkan nasi...tak ke terharu? saya tak suruh pun...hubby masak sendiri...thank you nana..ha ha

Okay lah...sedikit cerita sahur kami berdua...



No comments:

Post a Comment