Sunday, August 12, 2012

Hari Minggu Terakhir di Bulan Ramadhan 2012

It is now 8.00 in the morning, and here I am, in front on my laptop, with a cup of coffee, in the month of ramadhan...eii, nampak jahat kan? Tapi saya perempuan, yup, I am not fasting today, but I did wake up to prepare sahur meal for hubby. Right after subuh, hubby went back to sleep while I straight away started with my project before raya that is to clean up my kitchen cabinet.

It has been three years that Shuk and I lived here and this is the first time that I carry out a spring clean in my kitchen..he he, itu tandanya saya adalah seorang yang sangat rajin.

Sebenarnya semalam saya sudah buat separuh, hari ni saya buat separuh lagi. Actually the condition is better than what I anticipated..yeah, I have seen worse. Alhamdulillah, adalah habuk sikit...tapi tak de la banyak benda benda lain yang mengerikan, (saya tak suka cakap benda yang tak baik...so, tahu tahu sendiri lah ye).

Saya banyak juga buang benda, sampai hubby tegur...tapi saya tak larat dah nak simpan sebenarnya. Benda yang saya buang adalah bekas plastik yang kita dapat bila beli ABC ke, pengat ke...macam tu macam tu lah...tak sangka la banyak, tapi bila himpun dalam satu plastik besar, haaaa, tu dia, patutla rasa rumah berselerak.

Ada juga pan yang saya dapat waktu kahwin, tapi tak pernah guna pun. Saya tak suka dapur berselera, so, saya hanya guna satu kuali dan satu periuk kecil aja. Yang tu ajalah yang di ulang ulang guna, therefore, yang lain tu tersimpan ajalah.

Hubby sure marah kalau saya suggest nak let go yang tu..so, I better keep quite.

Saya sudah lap kitchen cabinet, basuh harta karun yang di dalamnya, lap juga dan sekarang ni tengah keringkan...yup, pastikan kering sebelum masuk lemari/kabinet ye...tapi kerja-kerja sudah 80% siap, legaaa, hati pun macam rasa ringan...ada kepuasan yang tak boleh diceritakan bila kita tahu yang sesungguhnya kabinet dapur kita tu bersih, walaupun tidak nampak dil luar...alhamdulillah, baru lah rasa macam nak raya kan?

Saya juga sedang basuh cadar...basuh telekung..yeeee, masanya lah kan, sebulan sekali...tapi masih banyak yang belum selesai..heeeeee, ini baru dapat rumah sebesar 20 X 70 kaki persegi..kalau duduk kat Jewelry, lagi lah penat mengemas.

Saya nak cari bunga lepas ni, ganti bunga lama yang kakak saya bagi waktu saya pindah rumah dulu..it's about time lah. Beli bunga ni pun boleh kelahi dengan hubby juga, dia suka bunga besar, saya suka bunga kecil. Dia juga asyik suruh saya beli vase yang besar tu untuk hias rumah...saya pulak asyik tanya, nak letak kat mana??? Rumah saya ni, setiap sudut dah ada benda...bunga yang ada pun dah cukup saya rasa...

Lagi satu, hubby suruh beli gak lemari perhiasan tuh...haaaaaaa....nak letak kat mana ni? Lagi satu, takut tak termaintain aja, jadi berselerak.

Negative sangat ke saya nih?...ha ha ha, tiba tiba rasa rumah ni dah kecil....perlu rumah besar lagi ni? haaaaa? biar betul....bawa bersyukur dengan apa yang ada cikbib...





No comments:

Post a Comment