Sunday, July 5, 2015

Hari ke 18 Berpuasa

Assalamualaikum.

Hari ini, hari Ahad, 5 Julai 2015, jam 9.50 malam. Kami sudah solat tarawikh dan sekarang ini sedang lepak-lepak.

Tokbomo pulak, asyik lah suruh saya update blog ni. Asyiikkkk tanya. Macam lah blog ni best sangat ke apa...haish...ada ke rasa stress sebab tak update blog...tak patut sungguh.

Tokbomo siap suruh saya tengok balik apa yang saya tulis masa bulan Ramadhan tahun lepas. 

Saya pun tengok lah juga apa yang saya tulis masa bulan Ramadhan tahun lepas. Tahun lepas banyak juga perkara yang berlaku sebab kami beli kereta baru dan Tokbomo baik sangat sebab berkorban menghantar saya pergi dan balik ofis hampir setiap hari walaupun keadaan trafik sangatlah teruk. Dia kesian dekat saya kut sebab saya memang mengantuk bila memandu waktu pagi ramadhan...kesian tu satu, takut pun satu hal jugak agaknya, ye lah, tak ke bahaya kalau siap boleh terlena waktu memandu...

Satu lagi perkara yang sering dibangkitkan sewaktu bulan puasa adalah peranan yang kami mainkan sebagai Datuk Bandar Simpanan Shah Alam. Haaaaa....saper ingat DBS nih? Malangnya, pada tahun ini, sama ada kami suka atau tidak, kami tidak dapat menjalankan tugas kami sebagai DBS lagi. Di KK pulak, tak de jawatan kosong...ehh, tiada langsung jawatan tersebut, sooo...kami duduk rumah ajalah, bermalas-malas.

Sebenarnya, hanya tinggal lagi seminggu aja sebelum kami balik ke Semenanjung. Tapii, sebelum balik itu, ada cabaran yang perlu kami lalui. Semoga Allah permudahkan semua urusan saya, serta team saya.

Ok lah, di sini dulu ye...nanti saya update lagi...selamat beribadah!


No comments:

Post a Comment