Monday, July 13, 2015

Balik Raya ke Semenanjung

Assalamualaikum

13 Julai 2015, jam 6.05 pagi. Saya dan Tokbomo baru habis memasukkan barang-barang ke dalam beg untuk di bawa balik ke Semenanjung...hmm...rasa excited dia lain macam laaa, langsung tak de minat nak buat benda lain dah.

Kami menghabiskan cuti Sabtu dan Ahad di rumah. Pada hari Sabtu, kami telah ke Suria Sabah. Disitu kami telah menguruskan duit untuk hari raya kami, bukanlah secara terperinci tapi adalah sikit-sikit pembahagian untuk berapa nak bagi kepada mak, berapa nak belanja dapur untuk Chemor/Ijok...bla, bla, bla ...dan the most important thing is not to overspent sampai ada masalah selepas raya. Engkau permudahkanlah urusan kami Ya Allah. Aamiin.

Tapi kan, sebagai manusia yang mempunyai nafsu membeli belah yang besar, kami telah berbelanja kepada perkara yang tiada langsung di dalam perancangan kami, aduhaii. 

Excited tau bila dapat benda tu, tapi, selepas aja kami membayar harga benda itu, kami telah saling berpandangan dan mengambil keputusan untuk balik. Yup, jom la kite balik sebelum kita terus berbelanja! Itulah masalahnya sekiranya kami berdua meluangkan masa di shopping center ni. Itu pun nasib baik KK tak de Aussino, kalu ada Aussino kalu, hah, Mat Misai tu mesti la akan kata yang kita perlu beli tuala raya la, kain lap kaki raya la dan saya pulak akan kata yang kami perlukan cadar raya laaaa....haaa....jom balik!

Semalam pulak adalah hari terakhir kita orang berbuka puasa di KK. Kami kan memang sudah sangat sangat tidak tahu nak makan apa sekarang ni dan oleh kerana itu kami telah mengambil keputusan untuk keluar makan. Walau bagaimanapun, bagi mengelakkan kesesakan, kami telah berbuka di rumah terlebih dahulu, bersolat Maghrib dan keluar makan selepas itu.

Sewaktu berbuka di rumah, saya telah masak maggi mee yang di campurkan dengan segala sayur mayur yang ada bagi menghabiskan stok. Saya juga telah menggoreng kuih kasturi (coq kacang buat Tokbomo), juga untuk menghabiskan stok yang ada. And somehow, the instant noodles tasted really nice, hiks.

Kami telah  ke IMAGO dan bagi yang tidak tahu, IMAGO ni adalah shopping centre yang terbaru di KK. Kira boleh lah...baru kan...kami terus aja ke Pizza Hut. Lepas makan di Pizza Hut, kami adalah jalan-jalan sikit tapi tetap kena balik awal sebab kami nak solat tarawikh juga di rumah, takut kalau lambat-lambat, mengantuk, tak larat pulak nak solat.

Sampai rumah, kami solat dan lepas tu saya pack barang saya. letak di dalam beg. Hubby akan uruskan barang dia esok. 

Dan hari ini, kami akan balik Semenanjung....alhamdulillah.

Buat readers, saya ucapkan selamat hari raya, maaf zahir batin dan terima kasih kerana sentiasa sudi melawat blog saya ini. 

Bubaiiii


No comments:

Post a Comment