Thursday, May 14, 2015

Nothing Much!

Assalamualaikum.

Apa khabar semua orang? Saya sibuk sikit sekarang ni dan mood pun kurang baik and as a result of that, there was no update in this blog la kan.

I am now feeling a little bit tired now because I have just made so many calls to so many people. Unfortunately, many of those I called were not at their place and due to that, I cannot solve this one issue that I am having. So..let's take a break.

And I kept on humming this song "Rindu Bertandang Lagi" by Hattan. I am not sure the reason why but yeah, even though I am not Hattan's fan, but I do love few of his songs.

And lagi? Well, life goes on the same. Kerja bertambah banyak dan bertambah mencabar. Paling mencabar adalah part kena menambah ilmu dan jadi orang pandai sebab you are the leader kan, jadi, kalau apa-apa jadi pun, you lah yang kena tanggung. Hmmm...semoga allah pelihara saya, insyaa allah.

Saya puasa ganti semalam dan hari sebelum semalam juga, alhamdulillah. Sebenarnya saya risau juga kalau tak sempat pulak nak ganti puasa ni. Semoga Allah permudahkanlah...

Dan sekarang, saya rasa saya nak cuba masak kuih pau la, he he he. Bukan apa, sekarang ni, kita orang dah bosan betul dengan makanan yang dijual di cafe-cafe kat ofis ni, jadinya, kita orang pun, bawak la bekal. Antara bekal yang kami bawa adalah kuih pau inti kelapa yang segera tu. Senang sangat la nak sediakan kuih pau tu, buka aja bungkusan, dan kukus. Haih.

Tapi teringin pulak nak masak sendiri. Saya cari lah resepi yang paling mudah, iaitu resepi yang hanya guna mauripan sebab kalau ada yis, saya tak tahu pulak nak beli yis di mana. Lagi satu, ukuran kenalah guna sudu dan cawan saja sebab rumah saya tidak ada penimbang ye. Ada lah jumpa satu resepi ni, tapi belum lah lagi cuba....kome rasa saya akan berjaya buat pau ke? Ha ha ha...saya pun having doubt juga atas kerajinan saya untuk mencuba ni.

Ok lah...itu sahajalah dulu...kalu ada mood kalu, saya update lagi...

No comments:

Post a Comment