Wednesday, May 20, 2015

Baju

Assalamualaikum.

Hari ni saya nak cakap fasal baju sebab saya dapati, bila saya baca blog orang lain, mereka adalah sangat concern dengan baju yang mereka pakai, especially bila gambar mereka masuk blog. Adalah pantang untuk sesetengah blogger tu, di lihat memakai baju yang sama untuk event yang berlainan. Dan, untuk memenuhi hasrat itu, mereka perlu lah ada banyak baju.

You alls ada banyak baju tak? And how banyak is actually banyak? 

Saya sekarang ni rasa baju saya dah cukup banyak sebab kalau saya compare dengan diri saya yang dulu, haaa, lagi lah ciput baju yang saya ada. Tapiii, baju yang banyak tu, baju kurung ajalah kut, baju untuk pergi kerja kan. Banyak-banyak pun, tak lah sampai boleh rotate tak pakai baju yang sama untuk sebulan...tapi dalam 2 minggu - 2 minggu lebih sikit tu...boleh lah. Itu pun, ada setengah baju tu, saya lebih suka pakai, dan ada juga baju yang saya tidak berapa suka pakai.

Tapi baju casual, untuk lepak, memang tak banyak. Adalah 5 -6 helai kut dan baju-baju itu lah yang saya pusing-pusing. It is not a problem for me though sebab kalau baju banyak sangat pun, kadang-kadang susah nak maintain. Saya ni tak suka bila berselerak, tapi pada masa yang sama, saya malas nak mengemas, jadi, saya pastikan jumlah baju yang saya ada is within my control and easy to maintain.

Tapi sekarang ni, ramai pulak orang dtg Sabah yang saya kena entertain waktu malam...so, I may need to buy some new blouses lah. Tapi tengok juga visitor yang macam mana, kalau setakat kawan-kawan biasa tu, saya pakai balik la baju yang 5 helai yang saya ada tuhh, he he he, malasss nak fikir.

Dan saya juga jenis tak kisah. Misalnya, kalau lepas pergi makan kenduri, saya boleh aja pakai baju kurung tu untuk balik ke kg, but provided, baju kurung yang saya pakai tu adalah daripada jenis kain yang selesa lah...jangan yang elaborate sangat sampai berlabuci tu.

Tapi kat KK ni saya belum tahu lagi nak beli baju kat mana...mungkin kena tunggu balik Semenanjung juga dulu baru boleh beli baju kut...hiks.

Okaylah...sekadar mengisi masa lapang aja ni...di sini dulu you alls


No comments:

Post a Comment