Sunday, November 23, 2014

Hong Kong 2014 - Day 5


 Hari ke 5. Hari khamis...2nd last  day.

Pagi, sebelum saya keluar, saya cakap la kat Tokbomo yang saya mungkin tidak boleh keluar malamnya lama-lama sebab the next day kena buat some preparation. Tokbomo pun cakap..."okayyy"

Tapi, bila balik aja ke bilik petangnya, saya terus ajak Tokbomo pergi sky100. Yup...terus saya tengok panduan nak pergi ke sky100 tu daripada booklet yang kami ada tu. Kena tengok dan buat catatan sikit. Baca kat bilik senang sikit sebab boleh pakai glasses, dan terus arahkan ke lampu yang terang sikit...maklum lah, sudah sedikit rabun. 

saya...melihat map...kerja melihat map adalah kerja saya. Saya akan tengok nak naik train apa, turun kat mana, transit train ke dan keluar exit pintu mana. Senang aja kalau kita ikut betul-betul arahan.

waktu nak pergi sini, kami turun stesen mana ntah dan kata kunci seterusnya adalah ELEMENTs...cari exit ke ELEMENTs

yup...entrance

beli ticket

Harga ticket adalah HK$180. Lebih kurang RM90 seorang

Jalan...tangkap gambo kat sini sat
  
ni dalam lift

haaa....sekarang dah 250 metres pulak

Kami dalam lift

saya

kena lalu lantai macam ni bila keluar dari lift


rasa licin sikit...hiks 

kami sampai dalam jam 5.45...dah gelap...jadi tak nampak sangat laaa...nak buat macam mana kan, saya hanya free malam je

kat kaunter dia 

yes, 393 m above sea level 

saya termenung

gambo ni, kami letak camera kat dinding...jadi lah macam ni 

yang ni kami minta tolong ada sorang mamat ni tolong amik

yes...sky 100 adalah yang ke 7 tertinggi di dunia. 

no caption 

gambo tak jadi...tapi nak letak juga


Shuk dan handphone...kadang-kadang terganggu juga bila dia tengok handphone memanjang. Mungkin lepas ni kami akan kuat kuasakan no handphones on certain time....

ada kedai cenderamata...kami tak beli pun

lepas tu kami pun balikkk....ada restaurant kat atas tu, tapi kami tak berminat...

Bila kami turun pulak, kami dapati semua kedai yang ada adalah totally irrelevant. Tempat ni lagi dahsyat dari Nathan Road, ataupun Habour City

Tapi tak pe, kami pun cari lah aktiviti sendiri


Hmmm...Dolce n Gabbana...dan Richard Mille...

Hermes...Shuk terus teringin nak tengok handbag kat kedai ni 

cuba nak bergaya macam patung tu

Cartier....nak beli jam Tissot pun sesak, inikan pulak Cartier kan

Piaget

decoration krismas baru bermula 

jam yang ni harga beratus ribu...tak pe, tengok free

Ada serupa tak? ekekekekek...kami mengisi masa kami buat benda macam ini ajalaa

Tempat ni, walaupun tidak sesuai, tapi saya suka juga sebab sangat mewah sehingga bau tempat ni pun sangattt wangi...serious

Lepas tu kami pun balik naik MTR. Kami pergi makan kat Nathan Road again

gambar kad octopus yang sangat berjasa juga ticket untuk ke sky100 


bergambo di restaurant yang kami makan 3 kali di Hongkong. Tokbomo lagi banyak kali, ada 5 kali kut

Saya dan Tokbomo ada berkelahi juga fasal makanan ni. Bukannya apa, Tokbomo hari-hari nak makan nasi beriani aja....heee. Oleh kerana itu, malam yang ni, Tokbomo konon beralah...kami makan spaghetti....tapi kan...macam tak sesuai pulak...tak pedas

sebab Tokbomo tak suka spaghetti tu, kita orang order lah roti nan ni dengan lentil soup juga.

Lepas tu....balikkkkkk....tidur.

No comments:

Post a Comment