Saturday, November 22, 2014

Hong Kong 2014 - Day 4


Hari ke 4 di Hong Kong...saya kena buat cepat cepat post ni sebab Tokbomo dah masuk dalam kereta untuk balik kg.

Due to that, if there's any language n spelling error...do forgive me please.

Okkkk...bangun pagi tu, saya tengok bekalan makanan dah macam nak abis...ye lah, lagi 3 hari lagi kan...saya tak berapa nak pandai estimate untuk 2 orang kut sebab selama ini saya jalan sorang sorang kan.

Se tengok gambo...

Haaa, tinggal banyak tu...Tokbomo, waktu kat Hong Kong, hari-hari ambil supper, mungkin sebab sejuk kut, jadi adalah terasa lapo.

Pagi tu, saya breakfast di bilik dan pergi ke kelas...

saya tangkap gambo karpet di depan lift tu...cantik pulak gabungan kuning dan biru


andddd...baru realise yang depa tukar carpet dalam lift tu hari-hari...according to the day

Haaa....kelas saya tu 

Balik dari kelas, kami keluar lagii untuk dinner...hubby ajak pergi jalan menyusuri laut di belakang hotel kita orang...

cuaca berangin....dan macam nak hujan 

saya la pulak

Tokbomo la plak

lagi...kami jalan pelan-pelan ke Star Walk...


Yay, Bruce Lee

Ini ntah pelakon mana ntah....

kaki kita orang...

yang ni saya kenal, Anita Mui

Laut...macam sedikit bergelora 

nama tempat ni avenue or stars...dala sepuluh minit perjalanan dari hotel




lagi

kami menuju ke Art Muzium...tapi tak sempat masuk...dah tutup 

kat belakang tu, adalah macam istana budaya

laut... 

kapal


nak tunjuk awan gelap tu...belakang tu, adalah sebelah pulau di Hong Kong. Kami punya lokasi adalah di Kowloon, arah tanah besar 

tak de caption

saja nak tunjuk bangunan untuk theatre tu

lagi 

Shuk mengada, nak juga posing camni 

saya nak tunjuk jam besar tu

lagi satu work of art yang kita tak pasti apa. Malam ke dua tu, kami ada ke sini untuk tengok light show 

Lepas tu kami ke Chungking Mansion. Shuk tahu tempat ni daripada blog lah...dia ajak g makan di Bismillah

Ni dia kedainya...

kamiii, mintakkan waiter tu tolong amik 

Shuk dah makan nasi beriani siangnya...so kam order kebab, dan saya order lassi. Yang dalam beg plastik tu, saya belikan burger untuk Ija

suka tengok benda ni, alhamdulillah

tempat ni sibuk, dan tak hip langsung. Kat atas bangunan ni, ada hotel, ramai pelancong Malaysia duduk sini. Tempat ni macam tempat perdagangan yang dikuasai oleh orang India/Arab/Pakistan...dan secara keseluruhannya berbau rempah....he he he. 

Bila jalan ke bawah, jumpa pula Restoran Syed...Yay...tak pe, esok kami pergi kedai ni pulak yeee

Lepas makan, kami balik...lalu balik jalan tepi laut tadi

Ada pulak sesi karaoke 

tengok tu, dressing kilat kilat...tapi orang orang vetera ajapun 

Lepas tu, kami balikkkk....bergambar lagi di jejambat yang membolehkan kami seberang jalan dari hotel ke tepi laut

Saya...ha ha ha...konon nak tiru pose ada sorang ni...tapi jadi camni...ekekekek...tak pe laaa...buat lawak lawak aja 

balik...kat bawah tu adalah lobby hotel 

ada orang nyanyi...tapi tak dengo sepatah haram pun. Depa ni hari ni pakai pink, hari lain, semua pakai merah, ada hari semua pakai hijau...

Lepas tu kami pun balik bilikkkk....itu ajalah dulu...nak siap balik kg...

No comments:

Post a Comment