Sunday, October 19, 2014

Karangan Cerita Kehidupan Saya

Assalamualaikum.
Saya merasakan yang saya perlu menulis hari ini. Saya merasakan yang saya paling perlu mengarang...cheh, mengarang. 


Kakak saya baru aja post statement ini di facebook : 

"The book that you will be surprised to read although YOU authored it, is your own Book of Deeds on the Day of Judgment, so author it well."

Terasa kan? Untuk buku yang ini, kita tidak perlu menulis, tetapi jalan ceritanya memang kita yang karang sendiri, berdasarkan apa yang kita lakukan hari-hari.

Ye lah, being human, memang banyak kesalahan yang kita buat hari-hari. 

Dengan solat yang tidak sempurnanya, dengan pemalasnya, curi tulangnya,  degilnye, melawan suaminye, melawan boss pun ada, memang seribu satu kesalahan yang kita buat buat hari-hari, dan pastinya tercatat di dalam buku kita di hari pembalasan nanti.

Semoga kita diberi petunjuk. Semoga kita dapat menjadi insan yang mempunyai hubungan baik dengan pencipta, juga dengan manusia yang lain. Semoga kita menjadi insan yang kehadirannya dinantikan dan kehilangan dirasakan.

Moga cerita yang terkarang buat kita nanti adalah cerita yang baik...insyaa allah.

No comments:

Post a Comment