Friday, July 1, 2011

Kisses and Hugs

I was having a headache and cannot focus. Hmmm, but I did manage to clear more than 20 files anyway..but after that, I gave up, sharp 5.30 pm, I went back home. I need to rest. Sampai rumah, lepas maghrib je, I terus lelap sampai pukul 12, baru bangun and mandi. I hope I will feel well tomorrow sebab ada banyak kerja yang menanti.

Hmm, nak cerita apa?

The title is very interesting kan? I feel like writing about this because I happened to witness one of my officer (used to) kissed his wife goodbye at the parking lot...ha ha ha...macam mengintai la pulak. But really, dia bukan cium sekali, dua kali, atau tiga kali, tapi berkali-kali, and I was like, waaaaaa, hebat dia ni. Tapi wife dia mesti terharu kan?

Do my husband kiss me goodbye every morning? The answer now is : hardly. Why? Because 90% of the time, hubby is still asleep at the time I have to go out working. But I will kiss him in his sleep la, and kiss his hand too.

But hubby used to do it everyday when I travelled to work by train. Yeah, he used to send me with our black wira, and I will kiss his hand and he will kiss me back...but it will only be a kiss (one kiss), not two, not three kisses...haaaaa ye la, sebab lepas tu I nak berlari kejar train kan

Tapi kira kalau one kiss pun dah okay dah tu sebab kalau kami not in a good term, I may not allow him to kiss me forrrr...a week? Yeah, it happened once ...and hubby macam sedih, tapi dia tetap tak pujuk saya pun, dinding aja yang pujuk saya waktu tu.

Tapi sekarang, memang ada eloknya budaya kiss and goodbye ni dibuat untuk suami isteri. Sebabnya, walaupun bila saya mengamuk, saya rasa macam tak sempurna aja kalau tak cium suami sebelum pergi kerja, tengok muka suami tidur tu, timbul la juga lembut hati walaupun bila balik dari kerja nanti, saya boleh buat perangai balik, ha ha , isteri mithali betul la saya ni

But it is a good therapy, really. Saya ni sebenarnya kurang perasaan sikit sebab telah dibesarkan dengan kurang pelukan dan feel kut. Saya tidak pernah ingat yang emak saya cium atau peluk saya waktu kecil...never, really. Saya tahu dia mesti ada buat la waktu saya baby, tapi tidak selepas saya mula mengerti dan boleh mengingat. Memang tidak ada dalam database ingatan saya.

Tapi sekarang ni, mungkin emak saya pun dah masuk angkatan wanita insaf kut, and dia cium and peluk juga anak-anak dia yang lain, tapi dengan saya still kurang, mungkin sebab saya ni terlampau macho kut, ha ha

Walau bagaimanapun, kesan daripada cara emak saya itu, saya telah membesar menjadi seorang yang dingin, without feeling. Saya kekok untuk berpeluk dengan orang lain termasuk untuk berpeluk/bersalam bersama-sama kawan perempuan (yang muhrim la).

Kahwin pulak, lambat kan, jadi, hanya selepas saya dewasa sangat baru saya menghargai hugs and kisses. Kadang-kadang, kalau ada masalah kat ofis, ingat je kat suami and wish that I could hug him, mesti rasa lega sikit...hmmm, tak payah bayar tau nak peluk suami.

I must have changed! Tapi yang ni rasanya positive lah perubahan tu kan? Thank you hubby for being there always!

No comments:

Post a Comment