Sunday, April 1, 2018

1 April 2018 - How We Celebrated

Assalamualaikum.

Today is 1 April 2018 and since we went out for brunch and took some photos and the photos were rather presentable I decided to share it with you people.

At first hubby decided to have brunch at Chicken Rice Shop. No, I wasn't happy with the choice but I just followed him as usual. 

Tapi sebab allah dengar doa saya dalam hati kut, ditakdirkan orang adalah sangat ramai di Imago (baru dapat gaji kut) dan Chicken Rice Shop pun tiada tempat kosong.

Due to that we went to Secret Recipe and when we arrived, it was still empty. I had spaghetti bolognese (spelling tu kalu silap maafkan ye, malas nak mencari) with apple tea and hubby had fried rice with hot chocolate.  Maybe we were hungry so we really enjoyed the meal.
Ahaaa...gambo yang agak semenggah itu. After we arrived and ordered our meal, more people came and the place was packed. 

We wanted to order cake but decided to have ice cream at Baskin Robbins instead.

Simply finding reason to have ice- cream sebenarnya...

Hmmm...itu ajalah cerita 1 April 2018.

Sekarang ini kami di rumah, suami tidur dan saya update blog.

Ehhh...nak share juga cerita semalam di mana setelah melihat instagram seorang ini yang makan nasi dan sardin dan saya pun terus teringin lalu masak nasi dan masak sardin dan terus makan....


Memang nasi dengan sardin aja, tak de benda lain. Kami makan pada jam 7.40 malam which is considered late sebab selalunya kami makan sebelum jam 7.00 malam. Makan bertambah pulak tu...hah hah hah. Sekali sekala kan...

Sebelum tidur, saya tengok balik instagram orang yang makan sardin tu, tengok-tengok dia kata dia lapar balik dan telah makan daging burger dengan roti...ha ha ha. 

Pagi tadi, selepas bangun tidur, saya tengok lagi instagram orang yang masak sardin tu, tengok-tengok dia makan maggi goreng pulak sebelum tidur. Nasib baik saya tidak tengok, kalu tengok, siap makan maggi pulak saya malam tadi, maklumlah, iman nipis bak kulit bawang ni kan.

Anyway, saya tak nak stress dalam berdiet. Saya cuba kurang kan makan, saya memang jarang makan selepas jam 7.00 malam, tapi kalau tiba-tiba teringin, saya makan aja. Cuma saya tidak jadikan tabiat.

Okay lah...esok kerja semula kita....adoihhhhhhh....



No comments:

Post a Comment