Saturday, September 10, 2016

Jamuan Hari Raya di Ofis Saya Tahun 2016

Assalamualaikum

Sekali lagi saya melihat-lihat gambar yang telah suami saya transfer ke PC dan ternampak banyak sungguh gambar sewaktu kami membuat jamuan raya di ofis Sabah. Saya rasa saya nak share lah di sini walau pun sudah lama perkara ini berlaku.

Jamuan kami ni simple aja pun, kecil-kecilan juga sebab budget nye pun limited. Tapi kami beruntung sebab ada seorang staff tu, husband dia memang terlibat dalam perniagaan makanan ni, makanya, senang lah kami nak berkira kan, alhamdulillah. 

Kerjasama staff juga adalah sangat baik, semuanya ringan tangan dan kreatif. Jumlah tetamu yang datang sebenarnya adalah lebih daripada yang kami jemput sehingga perut kami jadi sedikit sakit sebab takut makanan tak cukup, tapi itulah, dengan izin Allah, cukup juga makanan tersebut, itulah berkat namanya.

Sebab dah lama sungguh perkara ini berlaku, banyak juga fakta yang telah saya lupa, tapi saya akan bercerita mengikut gambar yang saya adalah ye...

 Mereka telah menghias tempat ini pagi-pagi lagi dan saya suka. 

 Close up...rasanya yang paling banyak makan rambutan itu adalah saya

 Safri, dia ni pandai setting meja lah, pinggan mangkuk lah

 Asmah di dapur, harga nasi impit itu sekejap 60 sen, sekejap 80 sen, akhirnya seringgit. Harga naik sebab GST kut.

 Meja dessert, ini memang Azah punye contribution lah...

 Close up

 Tempat tangkap gambar, yang ini Saf punye contribution. Saya pun tak tahu dari mana dia dapat frame semua tu. Tapi, hiasan kertas yang berkilat-kilat tu sudah di re-cycle 5 tahun ku dan sebab nampak sudah lusuh sangat, saya kata kat Saf, tahun depan kita beli lah baru, dah buruk sangat kertas tu

 ehhh, meja dessert sudah tukar sebab ada tambah cocktail tu dengan agar-agar lengkong yang dikanan sekali tu

 Di dapur, depa ni rajin dan ceria

 Haaaa....main dish...saya sudah lupa menu nya apa, kalau tak silap ada udang goreng yang sedap, rendang daging dll...Saf buat sumbangan tambahan yang menjadi tumpuan iaitu sambal ikan bilis petai. Dayang pulak buat ayam masak madu, habih juga, saya order satay dan Zainah menyumbang soto...

 Ini adalah antara tetamu paling awal

 Ada surprise buat Azah.....

 Yay, Happy Birthday Azah
 
 Kami....ada banyakkkk gambar sampai tak larat nak tampal semua. Warna tema sepatutnya hijau, tapi saya punya terbiru... 

  Tengok tu, tak pernah saya posing sampai macam ini, kih kih kih  
  
 Haaa...guna props yang Saf sediakan  

 Dengan Asmah, juga orang kuat ni

 Ini antara tetamu yang penting. 

Sewaktu tetamu ramai, kami semua pun kelam kabut dan tidak sempat nak tangkap gambar 

Tapi sempat pulak selfie...

  Lagi gambar tetamu yang hadir, raya pun bincang kerja kan
  
 Bila semua tetamu official balik, kami terima tetamu yang tidak official pulak petangnya...

 Yay...depa ni excited nak hembus lilin

All and all, jamuan telah berlangsung dengan baik, alhamdulillah, Well done team Sabah!

1 comment:

  1. Dapatkan Penghasilan Tambahan Dengan Bermain Poker Online di www,SmsQQ,com

    Keunggulan dari smsqq adalah
    *Permainan 100% Fair Player vs Player - Terbukti!!!
    *Proses Depo dan WD hanya 1-3 Menit Jika Bank Tidak Gangguan
    *Minimal Deposit Hanya Rp 10.000
    *Bonus Setiap Hari Dibagikan
    *Bonus Turn Over 0,3% + 0,2%
    *Bonus referral 10% + 10%
    *Dilayani Customer Service yang Ramah dan Sopan 24 Jam NONSTOP
    *Berkerja sama dengan 4 bank lokal antara lain : ( BCA-MANDIRI-BNI-BRI )

    Jenis Permainan yang Disediakan ada 8 jenis :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker - Bandar 66

    Untuk Info Lebih Lanjut Dapat menghubungi Kami Di :
    BBM: 2AD05265
    WA: +855968010699
    Skype: smsqqcom@gmail.com

    ReplyDelete