Tuesday, September 6, 2011

Cerita selepas raya

I am working today, but the mood is still hari raya mood..so..macam malas, ha ha.

Despite that, I have cleared a number of things, managed to have a short discussion with boss and answered 1001 phone calls with patience.

Hey, I am fasting today, insya allah, and if my iman is thicker than kulit bawang this year, I will again fast tomorrow.

How's your hari raya? Mine was a very meriah/happy one.

I went back on Saturday afternoon (27 August 2011) and the moment I arrived, I started to sinsing my lengan and work. Masak la, cuci pinggan la, mop rumah yang besar gedabak tu la, sidai kain la, buang sampah la, iron baju la...dan yang ajaibnya, saya ok and saya happy, alhamdulillah.

Saya tak la baik sangat dengan emak saya, dan seperti biasa, dia akan mengkritik cara saya bekerja. Kali ni, cara saya memotong cili kering..oushhh...benda kecil, tidak perlu diperbesarkan. Mothers kan.

Tapi, sebelum balik, dan waktu raya saya sudah minta maaf dah..ha ha

Duit pun banyak habis, tapi saya bersyukur sebab ada rezeki untuk dibelanjakan, kalau tak de, lagi lah teruk kan.

Rasanya ramai yang telah tengok gambar di facebook saya...begitu lah ramainya kerabat di rumah saya, itupun belum semua ada.

Hmmm...saya belum lagi over the long break lah, masih terawang..semoga hari-hari kita akan bertambah baik insya allah. Let's pray for the best.

No comments:

Post a Comment