Wednesday, April 13, 2011

to go...or not to go

Received a call from Japan yesterday. It was from my brother, asking me whether I am really going to Tokyo or not. My answer is...I really don't know. Air Asia has postponed my flight schedule to early May, but the current situation in Japan now is really not too good, so I guess I have to hold my decision just yet.

According to the earlier planned, I am suppose to be in Tokyo now..ha ha, menikmati keindahan bunga sakura di gurun sahara...tapi, alhamdulillah laaa tak jadi pegi, kalau tidak, sakit telinga la saya kat sana, tak ke havoc?..hmmm...allah knows what is best for me.

Jari hubby pun tak baik-baik lagi, suruh pergi klinik, tak nak pulak, takut kena potong...semalam, punya bersemangatla suruh saya cari jarum, cari lilin, panaskan jarum dan cuba keluarkan apa-apa yang ada dalam jari yang membengkak tuh...saya pun, apa lagi, buat bagi orang lain sakit is not a problem for me...ha ha ha...tapi, oleh kerana keadaan saya yang kelihatan sangat kejam itu, hubby langsung takut dan tak bagi saya buatkan..dia nak buat sendiri..dia kuis kuis aja, mana nak ada lubang...so, hari ni, jari hubby masih bengkak dan berdenyut-denyut...siannya. Saya doakan Shuk cepat sembuh ye, aaamiiin.

As for me, I am on drugs now..ha ha, doktor telah bagi antibiotic, pain killer yang power dan ubat anti swelling + drops. I ikut aturan makan religously because I really want to get well soon. I just realised yesterday that I am missing my home, I miss the normal cheerful me and hubby, the normal jokes, conversations...sekarang ni, balik rumah, dua-dua menahan sakit, dan kurang selera makan...begitulah pentingnya kesihatan yang baik. Jaga diri baik baik semua orang and remember, HEALTH IS WEALTH!!

No comments:

Post a Comment