Tuesday, January 8, 2019

Mimpi

Assalamualaikum.

Hari ini 8 Januari 2018.

Semalam, tidak tahu kenapa, saya dan suami tidur awal di depan tv, seperti kena tembak, seorang di atas sofa, seorang di atas lantai.

Saya rasa saya tahu kenapa saya rasa penat. Walau bagaimanapun juga hati rasa berdebar-debar, bagai kan ada sesuatu yang tidak kena. 

Bila tidur di atas sofa, saya tahu saya mimpikan sesuatu yang membuat saya tidak senang, tapi saya tidak boleh recall apa mimpinya, sebab ianya tidak jelas.

Walau bagaimanapun, dalam jam 1.00 pagi semalam, saya telah terjaga dari tidur saya di atas sofa dan telah mengambil keputusan untuk naik tidur di bilik. Haaa...bila tidur di tempat yang selesa, baru lah jelas sikit masalah yang di hadapi di dalam mimpi saya.

Rupa-rupanya saya bermimpikan yang saya telah balik ke HQ dan berasa sangat keliru dan menghadapi masalah untuk menyesuaikan diri. Saya juga telah sesat dan tidak pasti saya di tingkat mana di ofis saya di KL.

Haihhhhh...itu kah perkara yang meresahkan saya selama 2-3 hari kebelakangan ini? Saya memang ada masalah di mana jauh di sudut hati, ada kerisauan yang mendalam, tetapi saya tidak sedar dengan kerisauan itu.

Saya telah bercerita dengan Tokbomo mengenai mimpi saya itu dan turut berkongsi mengenai kerisauan/keresahan saya. Tokbomo relax aja. Dia kata "Dulu nak datang ke Sabah pun Cikbib takut juga kan? Tapi lepas tu okay aja kan? "

Mungkin suami saya betul. Saya ni memang saspens lebih. Tak pe, ubat untuk kerisauan ini adalah berdoakan kepada Allah, minta ketenangan dan permudahkan semua urusan. Senang aja bila tahu puncanya.

Dan pagi tadi, suami saya dengan bersemangat telah memanaskan lauk semalam, juga nasi semalam dan goreng telur mata kerbau dua bijik.

Untuk pengetahuan semua, saya telah masak asam pedas ikan merah yang suami saya kata "perfect". Hikssss.

Suami saya baru belajar makan asam pedas, sebelum ini dia tidak pandai untuk menikmati kesedapan asam pedas. 

Saya share gambar breakfast pagi tadi yee...



Okay people...di sini dulu.

No comments:

Post a Comment