Sunday, May 21, 2017

Orang Ipoh Datang KK - Day 1 and 2

Ahaaaa...Assalamualaikum.

Hari ini hari Ahad 21 Mei 2017. Saya di rumah dan saya ada tetamu yang datang dari jauh...

Saya baru lepas masak nasi goreng dan cuba untuk buat satu post hari ini mengenai kedatangan orang Ipoh ke KK.

Kakak saya, abang ipar dan anaknya Fatihah telah menyertai saya balik ke KK pada 15 Mei baru-baru ini. Rombongan dari Ipoh bertolak pada jam 7.30 pagi dan sampai di KLIA pada jam 11.30 pagi. Oleh kerana kami dijadualkan untuk bertolak pada jam 3.40 petang, rombongan Ipoh sempatlah makan dan solat dahulu di KLIA tanpa tergesa-gesa.

Kami dari Shah Alam telah sampai di KLIA lebih kurang pada jam 2.45 petang.

Kami sedang berjalan ke pintu A11, seperti biasa, flight ke KK selalu dapat pintu di hujung dunia.

Abang Hatta, Kakak dan Tiha

Alhamdulillah, perjalanan lancar dan kami sampai KK dalam jam 6.00 petang. Kami sempat menyaksikan matahari terbenam semasa kapal terbang mendarat.

Cantik...alhamdulillah

Sesampai di rumah, orang KK bersolat Maghrib sementara orang Ipoh berehat kerana mereka menjamakkan solat mereka ke solat Isyak.

Selepas itu, kami ke Grace Point untuk makan malam. Abang Hatta makan mee goreng sementara kami yang lain makan goreng pisang cheese dan keropok lekor. Kami lepak lama di sini, jam 9.00 baru kami balik ke rumah dan settle down.

Esoknya, 16 Mei 2017, aktiviti kami adalah pergi ke Pulau. Saya sediakan mihun goreng untuk sarapan dan kami bertolak ke Jetty pada lebih kurang jam 8.00 pagi.

Kena lah posing di sini kan...

Juga gambar sewaktu menunggu..

Juga gambar di dalm bot, kami ke Manukan dan Pulau Sapi

Sampai sudah di Manukan. Alhamdulillah air cantik dan cuaca cantik...langit biru

Yay....

Di sini pun kena lah ambil gambar kan

Selepas itu kami ke Pulau Sapi.

Air di Pulau Sapi pun sangat cantik hari ini..

air sangat cantik...ikan pun boleh tahan banyak

Shuk dengan Tiha, these two can communicate well, they speak the same language

Haaaa...ada signage ini ye...

Kemudian, kami lepak....suami saya beli air minuman panas dan kami cicah roti...hiks...sedap

Lepas tu kami balik. saya snap gambar di atas sewaktu menunggu bot pulang ke Jeti

Petangnya, selepas berehat, kami keluar untuk mencari makan. Kami makan di Anjung Senja, tetapi saya lupa untuk tangkap gambar makanan.

Tapi saya tidak lupa ambil gambar di bawah...
Yup...again sunset di KK, kali ini di Anjung Senja...

Okay...saya akan sambung lagi kemudian ye...