Wednesday, May 3, 2017

Cuba Update Hari-Hari...

Assalamualaikum.

Hari ini hari Rabu, 3 Mei 2017. 

Saya terpanggil untuk 'update' blog ini berdasarkan perbualan saya dengan suami saya semalam. Perbualannya berbunyi begini :

Saya : "Tahun ini paling sikit saya update blog, mungkin jumlah semua dalam 56 post sahaja, sebab purata 1 minggu satu post, itu pun kalau rajin. Ingat lagi pada tahun 2015, saya buat update hari-hari semenjak saya datang kerja sini"

Suami : " Haa, memang pun, Cikbib update lah hari-hari pada waktu tu. Kenapa sekarang Cikbib tak buat macam tu lagi?"

Saya : "hmmm...bukan ada orang nak baca sangat pun. Saya pun kurang rajin"

Suami : "Cikbib update lah untuk reference diri sendiri. Macam untuk cuti buruh, tahun 2015 kita buat apa, tahun 2016 kita buat apa, haaa, tahun ini kita duduk rumah aja. Buat macam diari".

Haaaa, jurus sungguh perbualan suami isteri di atas, menggunakan bahasa yang tidak berapa pasar pulak tu, hiksss. Tapi saya memang rasa yang saya patut tingkatkan jumlah post saya semula, insyaa allah. 

Saya cuba lah untuk lebih update blog ini mulai sekarang, infact, maybe it is about time to make another count down...count down untuk balik HQ semula (semoga ianya tidak berlaku terlalu cepat, kurniakan lah yang terbaik untuk aku Ya Allah. Aamiin)

As for KK, the weather is hot, hot, hot again. Petang semalam suhu ada sedikit menurun dan awan hitam kelihatan di sana-sini. Walau bagaimanapun, kami tidak melihat hujan turun langsung-lansung, dan sesungguhnya perkara itu sering berlaku di KK kerana angin telah membawa pergi awan hujan ke tempat lain. But still, we are thankful because last night was slightly cooler. Selesa lah sedikit tidur kami yang tiada aircond di rumah.

And another thing that I want to share is that I am now starting to practice some yoga moves, and most of the moves are for my back (lower part). I have practiced a few moves and I can feel the different, it is almost like doing stretching. Maybe you could also try. Just google for yoga moves and all sort of photos will come out for reference.

Okay...di sini dulu. Doakan semoga saya sentiasa ada perkara yang boleh di tulis di sini. Jumpa lagi...


No comments:

Post a Comment