Saturday, August 6, 2016

Di Prowash

Assalamualaikum.

Hari ini hari Sabtu, 6 August 2016, jam 9.45 pagi.

Saya dan suami balik ke Shah Alam semalam, sebab kami nak makan kenduri. Tapi seperti biasa, ada byk perkara yg perlu dibuat utk maintain rumah di Jln Ferum tu, antaranya adalah membasuh segala cadar dan comforter.

Oleh kerana mesih basuh telah kami bawa ke KK, segala cucian di Shah Alam perlu kami buat dgn tangan, tetapi untuk membasuh cadar dan comforter, kami buat di pro-wash yg berdekatan dgn rumah kami.

Waktu mula2 dtg, suspens juga sebab tak pernah guna. Tapi bila dah cuba sekali, haa, rasa senang sangat dan rasa boleh dtg lagi.

Kali ni kami dtg dgn lebih well prepared, bawa baldi sekali supaya senang nak bawa baju tu balik. Waktu kami dtg kali pertama, kami bawa sabun aja, jenuh pulak main humban aja masuk kereta lepas tu.

Saya update post ni di pro wash, menggunakan  eblogger di handphone saya. Bukan apa, challenge nye utk buat cucian di prowash adalah menunggu...jadi, utk mengisi waktu, daripada saya terus lena tengok washing machine tu berpusing, baik saya update blog..semoga boleh publish la post ini...hokeh...sampai di sini dulu

No comments:

Post a Comment