Sunday, October 11, 2015

The Reason Why I Become A Tiger

Assalamualaikum. Selamat Berhari Minggu Semua.

How's your days? Mine was very stressful I must say.

Actually I was shocked by this one news which I received on Monday and it has also totally changed my days. I was under a lot of stress and somehow could not control my emotion and I just hate myself for that. I kept on wondering why I could become so garang since I do try very hard to become a positive person.

Anyway, I welcomed my weekend yesterday because my mind was very tired. I woke up on Saturday and I could feel as if something is really wrong with my body system as if I could feel my blood flow heavily on my head...mesti tekanan darah tinggi waktu tu.

I tried to relax, woke up, masak laksa, peluh-peluh kan badan, basuh baju, mandi dan ambil kesempatan solat dhuha dan berdoa semoga dipermudahkan semua urusan, juga semoga tekanan darah tidak terus tinggi, sebab ghase macam tinggi aja....and yeah, dengan izin Allah, I felt better after that.

In the evening, we went shopping and there was this one situation where suddenly I became angry..yup...I boleh pergi tegur shop assistance tu. Memang lah tak jerit-jerit, tapiiii, still lah marah kat orang kan.

Suami saya siap tegur macam ini "Cikbib, saya rasa sekarang ni Cikbib lagi cepat marah daripada saya lah"

Saya terus jawab "memanggggg, saya pun perasan, tapi tak tahu nak buat macam mana".

Suami saya cakap lagi "Saya tak suka kalau Cikbib marah budak-budak ofis Cikbib"

Saya dalam hati "bukan budak ofis aja...orang lain pun saya macam nak makan, Shuk aja yang tak tahu".

Haisshhhhhhhh, tak sukanye saya....

Bangun pagi tadi, kami pergi breakfast dan balik semula ke bilik dan lepak-lepak. Dalam jam 10.00 pagi, saya pergi toilet, ingatkan nak berwuduk, nak solat Duha kan, dan berdoa semoga Allah bagi perangai baik sikit kat saya ni, garang sangat macam harimau ini.

Tengok-tengok..dooooom....tidak boleh solat!!..Hah...that is the answer to all the problems that I was having. The uncontrollable emotion, headaches and all....Thank you for the answer Allah!

No comments:

Post a Comment