Sunday, July 24, 2016

Pre Raya - Balik KL dan Berbuka di Shah Alam

Assalamualaikum.

Untuk post yang ini, saya akan bercerita mengenai hari di mana kami balik ke Semenanjung iaitu pada 2 Julai 2016. 

Seperti biasa, saya bangun untuk menyediakan sahur pada jam 3.30 pagi dan terus menyambung kerja-kerja "pack" barang untuk ke Semenanjung. Selepas kerja-kerja "pack" barang siap, saya terus sambung dengan kerja-kerja mengemas dapur dan rumah juga. Sekiranya sempat, kami akan cuba untuk meninggalkan rumah dalam keadaan teratur, tapi kalau tak sempat tu, kami tinggalkan ajalah macam manapun.

Flight kami adalah pada jam 10.50 pagi dan Safri telah datang pada jam 9.15 pagi. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar di mana udang yang kami letak di dalam luggage telah selamat di checked in dan oleh kerana itu kami lenggang ajalah bila masuk ke dalam flight.

Shuk, sempat bergambar, tapi gelap lah pulak

Masuk aja dalam kapal terbang, kami excited juga nak tengok movie ke apa, maklumlah, naik MAS kan, tapiiii, kami dua-dua terus lena, maklumlah, saya telah bangun sejak 3.30 pagi dan tidak tidur-tidur untuk mengemas barang sebelum balik. 

The journey was smooth and we landed safely at around 1.15 pm and took a cab to Shah Alam and it was during our journey to Shah Alam that we received a call to invite us for buka puasa at Al Rawsha Seksyen 7, Shah Alam.

We were invited by my Abang Hab's family to join them celebrating Abang Hab's birthday

Abang Hab and Kak Ina

The cupcakes, sedapp...dalam dia ada red velvet

Jiha (the youngest) with her father

Complete semua ada, alhamdulillah. Kali ini, anak-anak dah kerja dan boleh belanja the father

The food, memang sedap, nasi tu boleh makan macam itu saja pun sudah cukup sedap

The next day (Sunday) the were many errands for us to carry out. Pergi ambil kuih yang ditempah, pergi cari baju raya suami dan lain-lain lagi. Hari ini juga, kami berbuka berdua orang sahaja kerana tiada jemputan berbuka puasa (macam sedih pulak hari tu)

Tapi sebenarnya kami happy juga sebab makanan yang dibeli adalah sedap semuanya. Puas hati. 

Sempatlah kami bertarawikh dua kali di surau seksyen 7 dan kami telah meneruskan perjalanan ke Ipoh pada hari Isnin (4 Julai 2016).

Bersambung di post seterusnya





No comments:

Post a Comment