Saturday, December 1, 2012

Sabtu Sudah Datang....1 December 2012

It's Saturday, 1 December 2012, 8.20 am. Dah seminggu saya tak update blog ni.

Blog saya sudah tidak boleh update gambar, it seems that I have utilized all the free space given and if I would like to continue updating photos, I need to pay a little amount of money, dalam USD2.45 per month. I am thinking about it now.

I have two options, they are :

1) pay, yup, the amount is not very big anyway
2) create a new blog. Yup, so that I can utilise the free space given for new bloggers...tapi rasa sayang dengan blog ni....walaupun tak ramai yang baca kan.

Hubby suruh saya bayar aja...maybe I'll do that later.

As for now, ramai orang (dua orang aja sebenarnya) tanya what's the good news kan? Sebenarnya saya naik pangkat, sekarang saya kan DD (48), saya dapat naik Senior DD (52). Orang yang kerja kerajaan tahulah. Alhamdulillah.

Sebenarnya organisasi saya sedang buat restructuring, jadi ada beberapa jawatan baru telah diwujudkan, jadi adalah ruang sikit untuk naik pangkat, dan alhamdulillah, saya terpilih.

Okay, enough about that, minggu lepas, kakak suami saya serta keluarganya datang bermalam. Kakak suami saya ni ada 8 orang anak dan 6 daripadanya adalah lelaki...so, the rumah became so meriah lah.

Saya kerja, jadi saya jumpa depa depa ni waktu malam aja. Hari pertama, suami telah request kakak dia masak kari...yup, marvellous. Ada banyak lebih tau, so, the next day saya telah excited nak ulang makan kari. Tapiii...hubby saya telah terlebih rajin, walaupun kakak ipar saya dah perangat gulai tu pagi pagi nya, hubby pi perangat lagi sekali, tapi dok ghalit tengok tv lepas tu, sampai rentung gulai tu dibuatnya...soooo....kami semua pun dok frust tak dapat ulang makan gulai kari yang sedap tu. Itu lah namanya tak de rezeki, redhoooo.

Malam pertama, kami pergi ICT. ICT tu dah berubah laaa....dia jadi tempat orang main game pulak...so, nak feel feel tengok lampu tu dah tak best dah.

Tapi ada banyak benda lain lah kan, banyak game, tapi kena bayarlah. Kami juga masuk ke Trick Art Museum. Tempat ni dia sediakan 3dimension punya gambar so that bila bergambar nampak macam real. Not bad. Kena bayar rm5 bila nak masuk...tapi saya tak boleh nak post gambar kat sini, maybe later.

Sebenarnya saya ada baca mengenai museum yang sama yang ada di Korea..baca kat blog orang lah...so sekarang, tak yah g Korea, pergi ICT pun boleh dapat benda yang sama...

The next day, anak kakak ipar saya ni konvo..kat ITM.

Malamnya, pukul 12 malam, mereka bertolak balik...so...habis satu benda.

Boss saya tak de seminggu, dia pergi Bangkok. So, saya dan Sham jaga ofis lah.

Minggu depan, insya allah, kami akan ke Penang dengan Kakak dan keluarga...excited. Semoga semuanya berjalan lancar...dan semoga kami semua happy, insya allah.

Lagi...sebenarnya ada banyak benda yang saya nak tulis...tapi tak sempat...nanti saya tulis lagi ye...

Okay lah, saya chow dulu...have a nice weekend everyone





6 comments:

  1. hikhik. tahniah cik bib! this calls for a celebration! ;)

    ReplyDelete
  2. congratulations cik bib! this calls for a celebration! hikhik

    ReplyDelete
  3. mek yah/lene...kita dah lama tak hang out sama sama kan? hiksss...berdangdut...jom...cikbib belanja

    ReplyDelete
  4. tahniah kak!

    Owh nampaknya blogspot sudah mula mata duitan $$$$

    Sewa hosting + domain dalam 100/year, lebih berbaloi rasanya :)

    ReplyDelete
  5. thank you wan...sewa hosting? macam mana tu? kami masih belum buat keputusan dan I sampai tak da mood dah nak update blog ni...haaaa

    ReplyDelete