Wednesday, December 26, 2012

First Solution for 2013

Last Sunday, hubby and I went to Pavillion Kl..hiks...kali pertama pergi maaaa.

Kami guna GPS..alhamdulillah telah sampai secara terkejut, tiba tiba dah sampaiiii....ha ha. Sebab sampai agak awal, dapatlah parking di B3, berdekatan dengan lift, alhamdulillah.

Sampai je kat kedai kedai tuh, haaaa, ada kejutan budaya pulak laaaa, rasa diri ni berasal dari ceruk mana ntah...yup...kedai kedai di Pavillion tu sungguh bergaya rupanya, orang orang yang datang tu pun, boleh tahan up nya...hmmmm, saya pulak hari tu pakai bag Vincci yang telah tertumpah kuah rojak atas nya...haaaaaa....nasib baik tak de bau belacan.

Tengok kiri, tengok kanan, hmmm, ramai yang datang adalah orang yang lebih trendy...yup, handbag nya pun...yeah, GUCCI ke, LV ke...

Ramai Chinese....

Saya juga belajar banyak jenama baru...yang tak pernah saya dengar.

Hmmm....rasa macam ngeri...hiksss...mungkin sebab sudah terlampau selesa di Shah Alam kut. Selama ni, tempat saya shop hanyalah di SACC Mall, atau Plaza Masallam....atau Kompleks, atau Alam Sentral. Kami memang jarang pergi KL.

Waktu mula mula sampai, saya macam tak mampu nak masuk kedai kedai yang saya lalu tu, lagi pun, plan awal memang hanya nak beli perfume, nak ambil kesempatan sempena Christmas Sale kan.

Makanya kami lalu sajalah di tepi kedai Gucci, Tods, LV dll...tapi saya rasa macam boleh masuk ke kedai Coach aja..rasa comfortable sikit.

Dalam kedai ni, saya terdengar conversation seorang perempuan Melayu ni nak beli handbag harga RM3 K...huk aloh, tak mahu den belanja banyak tu untuk handbag, baik den g Bangkok ke, Bali ke..den suko travel lagi daripada handbag mahai gitu

Tapi saya browse la juga...ada lah berkenan satu tu, harganya dalam RM1,800.00. Saya tak de lah nak beli pun, tapi tunjuk lah kat hubby, tapi hubby terus kata, " Mak kan dah pakai Coach, tak kan Cik Bib nak beli Coach jugak?"...haaaa? hush, sampai ke situ suami saya ni berfikir...saya window shop aja lah beb.

Anyway, lepas masuk kedai Coach, baru lah berani nak masuk kedai lain, kira butik Coach tu jadi kedai warming up la...lepas tu intai lah juga ke TODs ni, tapi depa kan suka tak letak harga, kalau serious nak beli, kena tanya sendiri harga tu...eiiii...malasnya

Lagi satu saya perasan yang banyak betul model beg di TODs tu sebenarnya telah ditiru..yup, banyak modelnya boleh dibeli dengan harga yang murah di Guangzhou..yang ciplak lah.

Hmmmm...lepas tu masuk Braun Buffel..ada yang berkenan..hiks..harganya pun lebih murah dari yang kami tengok di kedai Coach tadi, and believe it or not hubby terus bagi approval.. Yeowwww...biar betul beb...hubby kata, beli untuk hadiah diri sendiri, sebab naik pangkat...saya biarkan aja idea tu...kami terus berjalan.

Sebenarnya sebelum pergi Pavillion, we did our morning walk meaning that we have already walked for more than 3 km. Jadinya, sambung di Pavi, maknanya kami telah berjalan lebih kurang 5 km hari tu, alhamdulillah...tapi mesti masih ciput kalau di comparekan dengan distance yang anak sedara yang sorang ni buat...si cik hajah nur amalena nih...jgan compare kan cikbib dengan you ye kakak, cikbib dah tua, gemss pulak tuh...kira boleh jalan banyak tu pun dah okay lah.

Sebab dah jalan banyak tu agaknya, hubby jadi ngantuk dan lapar. Kami cari lah tempat yang macam kami biasa, heee....macam tak de kecuali KFC...saya cadangkan de Tandoor, baru lah rasa macam kat Tokyo sikit kan, tapi hubby tetap pilih KFC.

Lepas ngap ngap, kami pergi Parkson, beli perfume...beli dua botol tau...sebab dah beli dua botol, dapat lah pula kupon untuk RM100...hubby pun guna untuk beli tshirt.

Lepas keluar dari Parkson, hubby ingat balik kat Braun Buffel tu ghopenya...saya pulak macammm.... rasa bersalah nak beli...tapi hubby beriya.

Mula mula cari kedai tak jumpa, sebab sesat, saya sempat lah berdoa. Saya doa supaya kalau yang terbaik untuk saya adalah untuk tidak beli, tolong la jangan jumpa kedai tu...jauh kan lah handbag tu dari saya...haaaaaa....tapi jumpa lah pulak...hmmmmm

Kami beli, pergi bayar, pergi ambil hadiah la bagai dan cepat cepat keluar dari parking untuk cari masjid sebab tak solat zohor lagi. Lupa pulak nak cari surai di Pavi tu.

Hmmmm...balik rumah kami jadi a little letih...hikkkssss...ini lah kali pertama kami shopping sampai 4 jam. Hubby lagi bersemangat untuk pergi Berjaya pula lepas ni, sebab sampai sekarang, kami memang belum pernah sampai lagi.

Tapi best jugak la, ye lah, beriya nak pergi Harbour City di Hong Kong la, atau nak g Singapore lah, tengok tengok Pavi pun baru sampai, haaaaa, Berjaya pulak tak pernah g. Rupanya sekeliling Pavi tu pun ada banyak shopping mall...haaa, cuma sebenarnya bukan apa, barang barang yang dijual tak relevant sangat dengan diri ini kut...hiks, tak de size
______________________________________________________________________________

2013 Solution: Setelah pergi Pavi ni, dan shopping, saya telah terfikir, adakah saya ni terlampau mementingkan dunia? ha ha ha...boleh terfikir ni. Adakah saya ni hanyut dengan keseronokan dunia. Sebenarnya kalau compare dengan orang lain, saya tahu saya tak lah spend banyak sangat, tapi saya juga kenal ramai orang lain yang susah, yang harga satu handbag yang kita beli tu, kadang kadang lebih banyak dari gaji sebulan mereka, serious.

Tapi solution yang saya buat bukan lah tak beli handbag baru lagi, tapi saya rasa saya nak stop guna perfume yang berjenama lah, saya nak patah balik guna Johnson & Johnson aja lah...harganya murah, dan baunya pun sesuai...itu adalah solution 2013, tapi saya mungkin akan beli juga kalau saya travel, heeeee...selalunya kalau sesuatu tu di buat solution, dia tidak akan berjaya, kita tungguuuuu









4 comments:

  1. saya pun tak pernah sampai pavi cikbib. berjaya time square pun. hahaha. dulu kwn2 ajak saya mcm tak suke nak pegi. tak tahu kenape. sy ni mmg suke duduk rumah kot. n baru sy sedar skrg, kalau kuar dgn kwn2, sy xkn shopping baju ke beg ke ape2 la yg pempuan selalu gile2 kan.. sy cume akan spend duit utk mkn n tgk wyg. berbelanja tu mmg ade tapi jrg2 kot..... hihihi...tp pelik tu pun duit asyik abis jer... tang makanan kottt??? kikiki xD

    ReplyDelete
  2. hooo, tak pe, mai sini, kita boleh pergi sama sama..tapi kan kakak, bila kerja nanti, perlu juga kut baju yang proper, kasut yang proper dan hbag yang proper. Tak semestinya mahal, tapi presentable enough la kut...

    Tapi cikbib tengok officer cikbib yang baru kerja pun kan, dah mula pakai kasut snowfly laa..heee, parents kaya la kut.

    ReplyDelete
  3. hai cikbib...lama tak singgah ni. syok betul dpt baca blog cikbib. hihi. Saya pun sama je mcm kakak, selalu kalau keluar dgn kawan2 kat Malaysia dulu mana ade shopping2 ni cikbib, saya tgk je diorang shopping. Sedih jugak. Haha. Sekarang kat Jepun ni la baru nak merasa belanja lebih2 sikit kan.

    Saya pun belum sampai pavi cikbib. Branded betul. Paling hebat pernah sampai pun rasanya midvalley. hehe. Rasanya dah good enough kut kan.

    Cikbib naik pangkat ke? tahniah cikbib :D

    ReplyDelete
  4. haaa, alhamdulillah ayah ada rezeki lebih untuk Ira dan adik beradik berbelanja...hikss...jgn berlebihan sudah. Jgn risau, shopping mall kat KL tu takkan lari ke mana-mana, nanti balik Malaysia, bolehlah melawat...

    ReplyDelete