Tuesday, October 27, 2020

MAKAN TENGAHARI DI REBUNG, 19 OKTOBER 2019

Assalamualaikum,

Dalam post kali ini, saya sekali lagi akan berkongsi satu cerita lama yang berlaku pada 19 Oktober 2019, iaitu aktiviti makan tengahari  bersama keluarga besar kami di Restoran Rebung. Sebenarnya kami ada juga teringat untuk makan di Restoran Chef Wan tu, tapi harganya tidak sesuai dengan bajet kita orang.

Kedengaran bunyi aktiviti ini adalah mudah, tetapi untuk mengumpulkan anggota keluarga pada tarikh dan masa tersebut adalah satu cabaran. Walau bagaimanapun, setelah semua cabaran di atasi, sebahagian daripada kami telah berkumpul bersama dan makan tengahari. 

Saya kongsi gambar ye...

Emak dengan salah seorang Ajim dan anaknya (cicit my mother)

Gang Sg Buaya. Malangnya Abg Hab tidak boleh join sebab bekerja.

Daripada sudut lain. Satu perkara yang perlu di ambil kira sekiranya kita menyusun tempat duduk tetamu adalah keserasian  antara tetamu untuk duduk berdekatan/semeja.  Kalau tak serasi, tak best lah nak membawang. I will keep this in mind if I were to organize another makan-makan session.

Pijah and family. Yang ini puas hati belanja sebab anak-anak sudah besar dan pandai appreciate makanan.

As always, one group photo.

Sebenarnya Shuk waktu ini masih kurang sihat, tapi sebab jadi host kan, berusahalah jadi macho. Saya rasa aktiviti ini adalah best, makanan sedap dan kami sempat lah bersembang dan bertanya khabar. Insyaa allah kalau panjang umur, murah rezeki dan COVID sudah reda, kami boleh rancang aktiviti yang seumpanya lagi. 





No comments:

Post a Comment