Friday, June 28, 2019

8 Days To Go

Assalamualaikum.

Hari ini hari Jumaat, 28 Jun 2019.

Saya rasa hati saya sedih lah sekarang ini sebab saya macam tidak larat untuk melakukan kerja-kerja kemas bilik sebagai persiapan untk menyambut Pengarah Baru yang akan datang pada minggu hadapan.

Saya ni tidak lah menangis ke apa, tapi saya rasa macam redup aja, macam tidak ceria, macam lemah. Ahhh...janganlah saya menangis waktu nak berpisah nanti, buat malu je kan. 

Tapi kadang-kadang elok juga kalau boleh menangis dan let go daripada terus redupppp aja ni...hah.

Anyway, kehidupan perlu diteruskan. Saya dan suami sedang struggle sekarang untuk menyempurnakan puasa 6 hari di bulan Syawal. Kami juga sedang berusaha untuk menghabiskan bahan-bahan mentah yang masih ada di rumah manakala bahan-bahan yang kami rasa kami tidak akan gunakan telahpun kami sedekahkan secara perlahan-lahan. I would say that we are almost 90% ready, alhamdulillah.

Selepas barang-barang kami di bungkus untuk di bawa pulang ke Semenanjung, saya dan suami akan tidur di hotel selama 3 malam. Insyaa allah kami akan terbang ke Semenanjung pada 6 Julai 2019.

Rasa suspense untuk kembali ke Semenanjung pun satu hal juga, kih kih kih. Banyak benar yang dirisaukan oleh diri kita ini kan. Yakin sahajalah dengan perancangan Allah wahai diri dan berdoalah semoga semuanya dipermudahkan dan berjalan lancar.

Esok akan menjadi hari minggu terakhir kami di KK dan kami akan memanfaatkannya sebaik mungkin. 

Wokey guys, kita berhenti di sini dahulu dan jumpa lagi di post seterusnya.










No comments:

Post a Comment