Thursday, March 30, 2017

Pertunangan Huda, 19 Mac 2017

Assalamualaikum.

Mari sambung cerita balik kampung baru-baru ni, yup, aktiviti pada hari Sabtu, 19 Mac 2017, hari pertunangan Huda, penyebab utama kenapa kami balik Semenanjung.

Kami bangun awal dan keluar daripada rumah dalam jam 8.30 pagi. Kami berhenti minum dan makan kuih di Restoran Belanga sebelum terus ke Sg Buaya.

Apabila sampai, kami dapati orang sudah ramai....

Hmmm...ada khemah lagi. Bagi saya setting tempat ini adalah agak cantik, tetapi tetap panas lah kan...namapun iklim khatulistiwa

Masuk dalam rumah, saya nampak pelamin ni...simple aja pun, tapi cantik.

Saya terus lepak tengok Huda bersolek...depa bersolek sendiri ajapun....

Lepas tu biasalah, bising-bising kata rombongan lelaki sudah sampai, dan saya pun lepak lah di luar sebab nak tangkap gambar.

Hah, ini antara orang-orang penting...sedara mara bersama ibu Huda

Haaa...perbincangan....simple aja pun. 

Selepas itu, ada upacara sarung cincin..
Yup...bakal ibu mertua Huda aka bekas cikgu juga...

Huda dan Faiz, semoga dipermudahkan semua urusan mereka sehingga bertemu jodoh, dikurniakan anak-anak yang soleh/solehah dan kekal bahagia hingga ke jannah. Aamiin.

Huda dan keluarga, keluarga ni semuanya tinggi-tinggi.

Sesungguhnya ada banyak lagi gambar, tapi saya tidak mampu untuk masukkan semua

Yang ini dengan Malena, sepupu yang jarak umur dalam 1 minggu sahaja. Semoga allah temukan jodoh Malena secepat mungkin juga. Aamiin.

Huda and opah

aish...Mekyah, Huda and I...I look huge when seated next to these two petite

Tetamu wanita

Fokus...

Lagi gambar tetamu wanita

Selepas itu, upacara makan pun bermula.
Menunya memang menepati citarasa saya. Ada gulai daging salai dan nenas yang marvellous. Sebelah kanan tu adalah ayam masak merah. Saya sudah confuse untuk ambil yang mana.

Ada sambal udang, ikan masin, ulaman dan sambal belacan.

Dan ada kuih muih yang sangat banyak dan sedap-sedap belaka

kami makan....

Ini nasi saya, saya suka gandingan gulai nenas tu, dengan ikan masin dan sambal belacan...teringat-ingat lah pulak.

Banyak sangat kuih muih yang dihidangkan, nafsu makan pun besar, cuma perut tidak mampu untuk di isi banyak-banyak...

Kembo dan Sarah yang mewakili ibu bapanya

Selepas makan, kami semua mahu buat group photo, tapi tidak menjadi. Walau bagaimanapun, budak-budak tu sempat ambil gambar beramai-ramai.

Yang ini pun ada...mereka ini memang gang umur sama

Cousins perempuan bersama seorang jejaka macho...saya suka gambar ini.

Selepas itu, ada yang balik terus...
Ini gambar gang Shah Alam beratur berjalan ke kereta...saya suka juga gambar ini

Kami yang masih tinggal terus makan dan minum. Saya minum banyak sebab cuaca panas. Saya juga telah makan satu round lagi petang tu..hah. Konon nak rasa udang masak sambal tu, tapi gulai nenas dan daging salai masih terbaik bagi saya.


Akhirnya adalah satu gambar beramai-ramai sebelum emak/opah balik ke Chemor.

Saya dan Shuk pun balik ke Shah Alam selepas itu.

Selamat bertunang Huda dan Faiz, semoga impian untuk mendirikan rumah tangga akan menjadi kenyataan, insyaa allah.

No comments:

Post a Comment