Wednesday, January 20, 2021

KENDURI KAHWIN MAISARAH DAN FAeeZ, 22 FEB 2020

 Assalamualaikum.

Saya tidak boleh tidur pula malam ini dan mata jadi berkelip-kelip, jadi saya mengambil keputusan untuk membuka semula post-post lama yang tidak saya sempurnakan sebelum ini. Saya berhasrat untuk menyempurnakannya, sebagai simpanan/kenangan, walaupun ianya sudah sebegitu lama berlaku.

Saya akan berkongsi cerita perkahwinan anak kakak saya, Maisarah, di KT. Kenduri tersebut telah diadakan pada 22 Februari 2021, lebih kurang sebulan jaraknya dengan tarikh Shuk masuk IJN. Memang rezeki Sarah lah kerana kami adik beradik, semuanya telah berjaya meluangkan masa untuk hadir ke kenduri ini...alhamdulillah. Jadi Reunion Keluargalah kiranya kenduri ini.

Kami bertolak daripada Shah Alam pada hari Jumaat pagi  (a day before) bersama emak, kakak dan Fatihah. Keluarga lain pula, bertolak dengan kereta masing-masing mengikut masa sendiri. Kami ada update mengenai kedudukan masing-masing di dalam group wassup keluarga.

Gambo Tiha, kakak dan emak saya berhimpit di belakang,  hikss

Kami singgah di RnR Temerloh dan makan, hi hi hi. Saja seronok aja tu.

Kami juga menerima berita yang keluarga Kakcik dah sampai KT subuh lagi.

Sampai KT, kami pergi makan ICT dulu, di pantai yang berdekatan dengan airport (namanya saya lupa). Tapi sedaplah ict tempat ini, boleh datang lagi lain kali.

Lepas itu, kami check in di Felda Residence, KT. Urusan check in adalah amat lama, tapi akhirnya selesai lah juga. Bilik saya dan bilik kakak/emak, adalah bersebelahan dan menghadap Sungai. Cantik viewnya, tapi tiada gambo la plak.

Malamnya, Abang Hab organize dinner di Felda Residence juga, jadi senang lah dan tidak perlu keluar.

Gambar atas ni adalah pre dinner, tengah mingle.

kami order untuk 3 table rasanya, yang atas ni adalah main table lah kiranya

second table

Yang ni kira third table untuk Pijah/Ajim dan keluarga. Meja ni memang sudah kenyang sebenarnya.

Tetiba Shuk ada kat sini, hi hi hi

Ini pulak kawan lama

last sekali, group photo. Budak yang seluar kuning tu memang macam tu, active sentiasa.

Menu malam tu simple aja, dan saya pun dah tak ingat sangat. Tapi ada nasi goreng...

Okay, the next day adalah majlis kendurinya yang di adakan di dewan Felda Residence juga. Saya pun tidak pastilah kenapa, tetapi kami lambat naik sehingga kakak ipar saya kena call. Rasanya kami tunggu emak kami yang tidak siap-siap kut, hiks. Dia macam selalu hilang barang lah apa, tunggu punya tunggu, langsung lambat.

Anyway, sampai di dewan, kami sempat tengok akad nikah, dan selepas itu, saya pun dah lost. Hiks, dah dekat setahun kan. Saya ingat kami makan, sembang, seronok juga jumpa keluarga Terengganu yang sudah lama betul tak jumpa. Yang paling penting, kami sempat buat yang ini...

Bergambar adik beradik bersama emak. Cukup semua ada, alhamdulillah. Boleh frame gambo ini.

Dengan Sarah

The anak daras, ehh, tengah tu dah kahwin

hah, koleksi anak daras lagi satu, dengan Anis.


abang/kakak/abang ipar/kakak ipar

Ziyad, Malena and Maryam


Dan last sekali, group photo.

Ehh, rasa simple sungguh post ini. Mungkin tulisan saya tidak membayangkan kemeriahan sebenar event ini, but it was meriah. Mungkin meriahnya lebih di hati kut.

Anyway, buat Maisarah dan Faeez, selamat pengantin baru. Semoga dikurniakan kebahagiaan di dunia dan akhirat. 

Semoga PKP/PKPB ni cepat berlalu dan dunia akan menjadi lebih selamat.


No comments:

Post a Comment