Sunday, August 1, 2010

SETAHUN DI JALAN FERUM

Pejam celik, pejam celik, kami sudah setahun di Jalan Ferum. Pada tarikh yang sama tahun lepas, kami berdua terkejar-kejar untuk menguruskan perpindahan. Pada masa yang sama, kami juga sedih untuk meninggalkan Baiduri yang penuh dengan kenangan.

Rasanya duduk di rumah baru ni sangat ok. Walaupun tidak sempurna, kami tetap sayang rumah ni. Antara ciri-ciri yang penting adalah tempat ini adalah selamat (insya allah), tenteram (agak jauh dari jalan besar, unlike Baiduri), jiran-jiran yang amat prihatin dengan kebersihan luar rumah (buat masa ini la), and somehow, rasanya keadaan rumah tidak berapa panas (air ventilation not bad) dan banyak lagi.

Masaalah pulak...he he he...ada Johnny bikin filem kat sebelah rumah (anjing la)...sabar je la...lagi satu, mungkin di tingkat bawah ni, agak gelap sebab pencahayaan kurang...bukaan rumah yang hanya 20 kaki dan kedudukan tangga di bahagian depan mungkin adalah penyebab kepada keadaan ini,...still tolerable anyway, boleh pasang lampu lagipun. Lagi satu, saya geram sikit dengan pilihan toilet bowl di tandas bawah..perlu di tukar satu hari nanti...

Untuk improvement...kalau mampu, insya allah kita beli tanah kat atas tu dan buat bungalow...wakaka..

If not, maybe we will extend the kitchen, to replace the fence will solid wall, to change the porch floor with tiles and to have a new LCD tv...he he he, so that we could move the present tv to our bedroom, barulah macam hotel. Lagi satu, to install air conditioner in our living room

hmmm, I have thought of uploading photos of the rooms which I have not done earlier. Unfortunately our laptop's bluetooth is not working.

Am I happier here?..hmm I think so. Both of us need more space and no doubt Baiduri was becoming a little smaller. The space also allow us to entertain more guests..yup, we received many-many guests since we moved here, alhamdulillah.

And last but not least, I am very happy in my new house because I have the best house mate ever... my beloved tok bomoh..


3 comments:

  1. Tok Bomoh?????????,,,,,,,,,,,,hmmmmmm

    ReplyDelete
  2. hahaha...nak gelak pasal tok bomoh, BTW Kak Bib tak sangka yek dah setahun walaupun org kata setahun jagung. Biasala bila ada rumah ni macam2 nak dibuat nak di reno.. tu la, kalau ada rezeki beli tanah buat banglo pun best kan hehehe

    ReplyDelete
  3. hmnmm, tu laa, asyik menambah hutabg je kan???

    ReplyDelete